Logo Blancheporte

Verantwoord en betrokken

De maatschappelijke verantwoordelijkheid van Blancheporte:
sociale betrokkenheid op verschillende niveaus.

Verantwoord en betrokken

Wij zijn ons ervan bewust dat wij een verantwoord gebruik van natuurlijke bronnen kunnen bevorderen en wij willen dat op verschillende manieren doen: door bewustmaking van onze medewerkers en door te zoeken naar meer energievriendelijke manieren om goederen te transporteren. Wij zijn onze koolstofbalans aan het analyseren en al onze teams buigen zich over dit thema.

Nadenken over Het Product

Wij bouwen aan duurzame partnerrelaties met leveranciers die beantwoorden aan onze ethische en kwaliteitscriteria.

  • 95% van onze producten wordt intern ontworpen. Wij hechten groot belang aan een versneld eco-concept.
  • 90% van ons bedlinnen is OEKO-TEX gecertificeerd. Wij vinden het belangrijk om dit certificaat van vertrouwen geleidelijk te ontwikkelen voor onze andere productcategorieĆ«n.
  • Samen met ECO-TLC, de milieu-instantie van de sector Textiel & Schoeisel, dragen wij bij aan de recuperatie en de recyclage van de producten.

Onderneming met verantwoordelijkheidszin

  • Geen enkel van onze onverkochte producten wordt vernietigd.. Wij zorgen dat ze goed gebruikt worden door ze te schenken aan liefdadigheidsinstellingen.
  • Blancheporte werkt samen met Elise, dat instaat voor 100% recyclage van ons kantoorafval. Dit zorgt tevens voor solidaire werkgelegenheid. Papier, karton, bekers en flessen worden zodoende hergebruikt.
  • Onze catalogussen worden gedrukt op PEFC-papier, dat duurzaam bosbeheer bevordert.
  • Logo recyclage
  • Elise
  • PEFC

Sociaal betrokken

Wij stimuleren en begeleiden medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke projecten, zowel nationaal als internationaal, in samenwerking met (onder meer):

  • Solidarcité, dat burgerlijke en solidariteitsacties organiseert als partner van lokale gemeenschappen (solidaire verkoop, digitale workshops…).
  • Tharangambadi, dat humanitaire acties opstart voor vrijwilligers door middel van projecten voor het herstel of de bouw van infrastructuren voor kinderen (weeshuizen, scholen, consultatiebureaus).
  • Force Femmes, dat werkloze vrouwen van 45 jaar en ouder gratis begeleidt bij hun terugkeer op de arbeidsmarkt of de oprichting van een eigen bedrijf. De sleutelwoorden van de vereniging zijn: professionalisme, welwillendheid, luisteren en positieve energie. Dat zijn waarden die wij delen…